The Goat Spot Forum banner

Geiten en varkens samen houden?

1 reading
21K views 19 replies 9 participants last post by  jmarie  
#1 ·
Hallo, ik vroeg me af of iemand advies heeft over het samen houden van geiten en varkens, met name als het gaat om parasieten. Zijn er parasieten die varkens en geiten met elkaar delen? Ik breng volgende maand een paar American Guinea Hogs mee naar huis en ik denk dat het voorlopig het gemakkelijkst zou zijn om ze bij mijn bokken te huisvesten, maar ik maakte me zorgen over het binnenhalen van nieuwe parasietenproblemen. Heeft iemand hier ervaring mee?

#4 ·
Ik heb nog nooit varkens gehad, maar ik zou ze nooit samen met mijn geiten huisvesten. Varkens zijn gewoon super vies en ik zou mijn geiten niet bij ze willen hebben. @Rancho Draco heeft varkens en geiten, maar huisvest ze niet samen.
Bedankt voor de adviezen! Er zijn veel varkensrassen die ik niet zou overwegen om samen met mijn geiten te houden. Bent u bekend met American Guinea Hogs? Ik ben niet echt bezorgd over het feit dat ze "vies" zijn en zo, vooral omdat ze 10 hectare zullen delen. Als 2 kleine varkens 10 hectare verpesten, zullen we andere problemen hebben! Hoe dan ook, het is ook tijdelijk totdat ze naar hun eigen weiland verhuizen. Ze zullen ook bij mijn volwassen bokken en gecastreerde rammen zijn, niet bij mijn geiten of jongen. Ik hoop echt gewoon meer te leren over parasieten van iemand met ervaring [emoji846]

#3 ·
Ik huisvest mijn varkens en geiten persoonlijk niet samen, maar ik heb wel een paar mensen ontmoet die dat wel doen. Ik weet niet zeker of parasieten een probleem zijn of niet. De grootste pijn wordt het vinden van een manier om voer en mineralen buiten het bereik van de varkens te houden en het water schoon te houden. Varkens zullen in elke open waterbron dumpen en/of erin klimmen.

#5 ·
Ik huis mijn varkens en geiten persoonlijk niet samen, maar ik heb een paar mensen ontmoet die dat wel doen. Ik weet niet zeker of parasieten een probleem zijn of niet. De grootste pijn wordt het vinden van een manier om voer en mineralen buiten het bereik van de varkens te houden en het water schoon te houden. Varkens zullen in elke open waterbron dumpen en/of erin klimmen.
Bedankt voor de tips! Ik heb dit zeker overwogen en ben vooral bezig met het uitwerken van een oplossing voor het water. Het kan een tijdje een beetje lastig zijn, maar het plan is dat het super tijdelijk is. Mijn grootste zorg is het introduceren van parasieten of ziekten bij mijn geiten, aangezien ik ze tot nu toe gezond heb weten te houden, zou ik het hatelijk vinden om nu problemen te creëren[emoji28]

#6 ·
Varkens zijn vatbaarder voor E. coli. Dat zou een belangrijke zorg zijn bij het samenhouden, maar varkens zijn meestal vrij goed in het doen van hun behoefte in aangewezen gebieden, dus als ze in een grote pen of wei zitten, is er niet al te veel risico.
Maar als iemand die zijn varken liet gaan waar het maar wilde, inclusief bij de geiten, raad ik het echt af om dat te doen. Varkens en geiten hebben twee totaal verschillende lichaamstalen. Dus als de een of de ander laat zien dat ze zich totaal ergeren aan de ander, zal de andere soort totaal geen idee hebben. Dit zal ook op twee totaal verschillende manieren eindigen in gevechten. Varkens hebben SCHERPE tanden en geiten hebben een dunne huid. Er is niet veel nodig voor een probleem. Ook hebben varkens een geweldige reukzin, dus als de geiten loops worden, kan er een probleem zijn. Ik ken genoeg mensen die ze allebei samenhouden, maar ik zal dat nooit meer doen. Het eindigde niet slecht per se, maar het was zeker op weg om snel de verkeerde kant op te gaan.

#7 ·
Varkens zijn gevoeliger voor E. coli. Dat zou een belangrijk punt van zorg zijn bij het samenhouden, maar varkens zijn meestal vrij goed in het doen van hun behoefte in aangewezen gebieden, dus als ze in een grote pen of wei zitten, is er niet al te veel risico.
Maar als iemand die zijn varken liet gaan waar ze maar wilden, inclusief met de geiten, raad ik het echt af om dat te doen. Varkens en geiten hebben twee totaal verschillende lichaamstalen. Dus als de een of de ander laat zien dat ze totaal geïrriteerd zijn door de ander, zal de andere soort totaal geen idee hebben. Dit zal ook op twee totaal verschillende manieren tot vechten leiden. Varkens hebben SCHERPE tanden en geiten hebben een dunne huid. Er is niet veel nodig voor een probleem. Varkens hebben ook een geweldige reukzin, dus als de geiten in de hitte komen, kan er een probleem zijn. Ik ken genoeg mensen die ze allebei samenhouden, maar ik zal dat nooit meer doen. Het liep niet slecht af, maar het was zeker op weg om snel de verkeerde kant op te gaan.
Bedankt voor de tip over E. coli als een potentieel probleem, dat is goed om te weten. En ik waardeer het dat je je ervaring deelt! [emoji4]

#11 ·
Ik heb mijn kunekune-beer ondergebracht bij een van mijn Nigeriaanse bokken... voor ongeveer 15 minuten 😂 Mijn arme bok was absoluut doodsbang voor het varken, hij rende de hele pen rond en probeerde zoveel mogelijk afstand te houden tussen zichzelf en het varken, en hij hield zijn ogen er constant op gericht. Ondertussen schuifelde mijn lieve, rustige beer gewoon door de pen op zoek naar snacks en ik denk niet dat hij ooit wist dat de geit er überhaupt was lol. Ik wilde de bok niet stressen, dus ik heb ze gewoon gescheiden.

#14 ·
Ik heb mijn kunekune-beer samen met een van mijn Nigeriaanse bokken gehuisvest.... voor ongeveer 15 minuten [emoji23] Mijn arme bok was doodsbang voor het varken, hij rende de hele ren rond en probeerde zoveel mogelijk afstand te houden tussen zichzelf en het varken, en hij hield zijn ogen er nooit vanaf. Ondertussen schuifelde mijn lieve, zachte beer gewoon door de ren op zoek naar snacks en ik denk niet dat hij ooit wist dat de geit er überhaupt was lol. Ik wilde de bok niet stressen, dus ik heb ze gewoon gescheiden.
Oh nee lol! Ik kan me voorstellen dat de mijne in het begin ook bang zijn... Ik zou het niet doen als het geen groot gebied was. Ik moet ook specificeren dat de varkens hun eigen slaapplaats hebben, ze delen alleen tijdelijk de weide. De varkens zijn elk jong, momenteel 30-50 lbs en zullen over een paar maanden permanent worden verplaatst. Als ze overdreven gestrest zouden zijn, zou ik het ook niet doen, maar ik vind het moeilijk te geloven dat in verschillende acres 5 geiten en 2 varkens geen ruimte zouden kunnen vinden om te coëxisteren [emoji28] de dealbreaker voor mij zullen ziekte- en parasietproblemen zijn, maar daar heb ik nog niet veel over gehoord, dus daarom ben ik het meest aarzelend...

#12 ·
Ik ben dol op Amerikaanse Guinese varkens. We hebben 3 vrouwtjes een paar jaar als vleesvarkens gefokt. Ik houd ze niet meer, maar ze waren erg vriendelijk en volgzaam. Eén varken vond het zelfs fijn om over haar buik geaaid te worden. Ik gaf er de voorkeur aan om mijn varkens gescheiden te houden van mijn geiten, maar de fokker van wie ik de varkens kocht, zei dat ze verschillende grote gecastreerde geiten (Lamancha en Spaans) in de wei hield met haar Guinese varkens - dus ik veronderstel dat het mogelijk is. Mijn oorspronkelijke plan was om de velden af te wisselen tussen de geiten en varkens, omdat ik begreep dat de twee geen wormsoorten deelden. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat ik niet wilde dat de varkens modderpoelen in de geitenvelden zouden graven.

#15 ·
Ik ben dol op Amerikaanse Guinese varkens. We hebben 3 vrouwtjes een paar jaar als vleesvarkens gefokt. Ik houd ze niet meer, maar ze waren erg vriendelijk en volgzaam. Eentje liet zelfs graag haar buik wrijven. Ik gaf er de voorkeur aan om mijn varkens gescheiden te houden van mijn geiten, maar de fokker van wie ik de varkens kocht, zei dat ze verschillende grote gecastreerde rammen (Lamancha en Spaans) in de wei hield met haar Guinese varkens - dus ik veronderstel dat het mogelijk is. Mijn oorspronkelijke plan was om de velden af te wisselen tussen de geiten en varkens, omdat ik begreep dat de twee geen wormsoorten delen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat ik niet wilde dat de varkens modderpoelen in de geitenvelden zouden graven.
Dat is geweldig! Ik heb alleen maar goede dingen over de varkens gehoord en ik weet dat veel mensen ze zonder problemen met ander vee houden (ervan uitgaande dat ze voldoende ruimte hebben), maar tot nu toe heb ik het moeilijk gehad om veel specifieke informatie te vinden over gedeelde ziekten of parasieten. Dus misschien klopt dat dan, ze delen geen parasietensoorten. En dat is ook mijn plan, ze zullen van weide wisselen met mijn bokken en gecastreerde rammen. Ik maakte me ook zorgen over de modderpoelen, maar ik denk dat ze genoeg ruimte hebben om modderpoelen en voldoende schoon weiland te hebben, gelukkig! Bedankt voor het delen [emoji4]

#16 ·
Eerlijk gezegd zou ik het niet doen.
Ja, ik ben echt bezorgd over het introduceren van iets waar ik spijt van zou krijgen bij mijn geiten... in al hun jaren heb ik ze nog nooit hoeven te behandelen of chemische ontwormingsmiddelen hoeven te gebruiken... zou het echt haten om iets te riskeren, hopelijk kan ik er eerst meer over leren!

#17 ·
Varkens zijn een doodlopende weg voor de meeste geitenparasieten. Dat gezegd hebbende, kan het samen huisvesten...een probleem zijn, vooral als ze jongen krijgen. Ik heb in het verleden een of twee varkens samen met mijn geiten gehuisvest. Blijkbaar identificeerden de betreffende varkens zich als verdomde geiten omdat ze weigerden bij de andere varkens te blijven. In plaats daarvan wilden ze in de geitenstal zijn. Kortom, aangezien we ze niet in hun hok konden houden, bezochten ze het vrieskamp. Kune-kruisingsvarkens, het was een werkende situatie totdat het dat niet meer was. Toen het dat niet meer was, was het slecht... deze keer voor het varken. Een van de geiten doorboorde haar omdat ze niet uit haar voerbak wilde blijven. Les geleerd. Dat had gemakkelijk beide kanten op kunnen gaan. Dat varken had de geit zonder problemen kunnen doden.

#18 ·
Varkens zijn een doodlopende weg voor de meeste geitenparasieten. Dat gezegd hebbende, hoewel ze samen gehuisvest worden... kan het een probleem zijn, vooral als ze jongen krijgen. Ik heb in het verleden een of twee varkens samen met mijn geiten gehuisvest. Blijkbaar identificeerden de betreffende varkens zich als verdomde geiten omdat ze weigerden bij de andere varkens te blijven. In plaats daarvan wilden ze in het varkenshok zijn. Kortom, aangezien we ze niet in hun hok konden houden, bezochten ze het vrieskamp. Kune kruisvarkens, het was een werkende situatie tot het dat niet meer was. Toen het dat niet meer was, was het slecht... deze keer voor het varken. Een van de geiten doorboorde haar omdat ze niet uit haar voerbak wilde blijven. Les geleerd. Dat had gemakkelijk beide kanten op kunnen gaan. Dat varken had de geit zonder problemen kunnen doden.
Oh my[emoji33] yikes, bedankt voor het delen van je ervaring! Mijn varkens zullen niet bij geiten of jongen zijn, zelfs niet in hun buurt, ze zullen aan de andere kant van de boerderij bij de bokken zijn en uiteindelijk zal ik ze in aparte weilanden roteren. Ik zal ook van je les leren en ze apart voeren als ik ze voorlopig samen moet houden. Ik heb vooral één bok die ik absoluut drama met een varken zou kunnen zien beginnen [emoji849][emoji38] gelukkig zouden noch die geiten noch varkens regelmatig graan krijgen, alleen hooi en weiland. Dat is heel goed om te weten over de parasieten, bedankt!!

#19 ·
Toen ik varkens had, 4 Kune kunes, was ik eigenlijk niet van plan om ze ander voer te geven dan weide. Ze kwamen achter het hondenvoer aan toen ik mijn klusjes deed 😆
Dus ik moest ze eerst gaan roepen en ze wat graan geven, en daarna de honden voeren.
We hebben wel een incident gehad waarbij de varkens in de geitenstal werden opgesloten (mijn vader was klusjes aan het doen en wist niet dat de varkens daar waren - gelukkig kwam ik 2-3 uur later en moest ik de LGD voeren en hoorde ik wat onrust). De varkens hadden een deel van de poten van de gecastreerde geiten zo erg gebeten dat er haar was verwijderd... Ik ben er zeker van dat er meer schade zou zijn aangericht als ze er de nacht hadden doorgebracht. Ik ben er ook zeker van dat het alleen het voer was dat ze uit hun slaap wekte en dat ze er wat van wilden, en de geiten wisten niet wat er aan de hand was.
Waar je een groot gebied hebt, zul je waarschijnlijk geen problemen hebben.
Mijn varkens werden ook aangetrokken door de geur tijdens het aflammeren. Mijn LGD hield ze echter weg...

#20 ·
Oh nee! Die dwaze varkens, nou, ik heb geen honden meer ☹, dus ik denk dat ik me daar niet al te veel zorgen over hoef te maken... Ik was me er zeker zorgen over dat ze in te krappe ruimtes zouden komen, waar ze misschien zouden proberen te bijten, dus ik dacht dat ik een apart huis voor ze zou houden... als de varkens in hun aangewezen huis blijven... dat is misschien weer een ander verhaal, lol. Maar ik heb Nigeriaanse dwerggeiten en de deur van hun huis waar ze in passen, zal waarschijnlijk snel te klein zijn voor de varkens... dus misschien werkt dat wel. Maar ik denk nu dat ik ze in dezelfde wei ga houden, ze gewoon ga scheiden in een kleinere ruimte met panelen totdat ik zie hoe de interacties gaan, en totdat ik er zeker van ben dat iedereen gezond is en zo. Gewoon totdat ik ze volgend voorjaar heb opgezet, waar ze gescheiden zullen zijn van geiten [emoji846], maar ze zullen nog steeds dezelfde weilanden en hekken delen, en daarom maakte ik me extra zorgen over de gezondheid. Ik zet ze eigenlijk dichter bij mijn kas en tuinen, zodat ik de overgebleven producten gemakkelijk naar ze toe kan verplaatsen, dus tussen dat en de weelderige wei die we hebben, hoop ik dat ze bezig blijven en geen problemen veroorzaken! Ze zullen altijd weggehouden worden van de geiten en kids voor de zekerheid, ik heb zelfs verhalen gehoord over varkens die uiers bijten omdat ze de melk kunnen ruiken [emoji33]