The Goat Spot Forum banner
321 - 340 of 534 Posts
Mijn zussen hebben vandaag een lading nieuwe kippen gekregen. Ze kregen drie americaunas, drie brahmas (ze gooiden er een extra bij), drie leghorns, twee barred rocks, twee buff orpington hanen, drie naakte nekken en de broederij gooide er ook een mysterieus kuiken bij.
Image

Image
Image
Image

Hier is het mysterieuze kuiken. Heeft iemand ideeën wat het zou kunnen zijn?
Image
Image

@MellonFriend Zou de broederij kunnen delen wat het mysterieuze kuiken is? Of was het ook voor hen een mysterie? 😅
Hopelijk geen kleine haan, aangezien je zussen er al een paar in hun bestelling hebben opgenomen!
Toen ze de bestelling plaatsten, kregen ze de optie voor een mysterieus kuiken. We denken dat hij een haan is, en dat was een risico dat mijn zussen namen toen ze kozen voor een mysterieuze toevoeging. Ik had er niet aan gedacht om de broederij te vragen. 🤔 Ik denk dat het geen kwaad kan om het te proberen. We zijn er echter bijna zeker van dat het een Bielefelder-haan-kuiken is, gebaseerd op de beschrijving van Murray Mcmurray van hoe de kuikens eruitzien. Ze zijn niet ongelukkig dat hij een haan is. 🙂

Ik kreeg een paar dagen geleden 3 Brahma-kuikens, ze zijn nu ongeveer 12 dagen oud.. en eentje blijft plakken. Ik maak het schoon, maar binnen een paar uur is het weer terug. Ik dacht dat ze misschien te warm waren, dus ik heb hun lamp wat hoger gezet. Ik heb ook wat havermout en maïsmeel aan hun kuikenvoer toegevoegd. Ik heb de billen schoongemaakt, maar hij ziet er nu niet geweldig uit, ideeën over wat het zou kunnen veroorzaken?

Een van de mijne had dat, en het heeft het niet gehaald. Mijn vriend kweekt ze voor mij op, dus ik heb het niet persoonlijk gezien.
Na nu onderzoek te hebben gedaan, denk ik dat het mogelijk een cloacaprobleem was.
De behandeling daarvoor zou zijn: schoonmaken met warm water, drogen, besproeien met Vetericyn en twee keer per dag rauwe honing of drievoudige antibioticacrème aanbrengen.
Ik hoop dat ze het haalt!

321 - 340 of 534 Posts